social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

آخرین اخبار

چهارشنبه1401/9/2

23:26:3

678

افغانستان خواستار کمک سازمان ملی استاندارد ایران برای نظارت بر کیفیت فرآورده های نفتی صادراتی به آن کشور شد

سید ابراهیم ابراهیمی، سرپرست دفتر تخصصی امور بین الملل سازمان ملی استاندارد ایران در حاشیه مجمع عمومی اسمیک در ترکیه با غلام سرور همگام، رئیس تدوین و ترویج استاندارد و محمد طارق ، مشاور فنی سازمان ملی استاندارد افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.
هیات افغانی ضمن درخواست تنظیم و امضاء تفاهم نامه با سازمان ملی استاندارد ایران، خواستار نظارت فنی سازمان ملی استاندارد ایران نسبت به فراورده های نفتی که توسط شرکت‌های ایرانی به افغانستان صادر می شود شدند.
در حال حاضر مسئولیت بازرسی و نظارت بر کیفیت کالاهای وارداتی به افغانستان با شرکت بازرسی "اَنسا" متعلق با سازمان ملی استاندارد افغانستان است.
محمد طارق از فرآورده های نفت و گاز صادراتی به افغانستان توسط شرکت‌ نفت ایران اظهار رضایت کرد ولی از کیفیت نفت و‌ گاز و روغن موتورهای متفرقه که توسط شرکت‌های تجاری غیر از شرکت نفت ایران به افغانستان وارد می‌شود اظهار نارضایتی نمود.
طرفین با ارتباط و دیدار مجازی کارشناسان فنی در وهله اول موافقت کردند تا در مراحل بعدی تفاهم نامه بین دو کشور بر اساس توافقات به عمل آمده تنظیم و به امضاء روسای سازمان‌های استاندارد دو کشور برسد.
طرف افغانستان دعوت فیض الله تمیم رئیس سازمان ملی استاندارد افغانستان از دکتر اسلام پناه رئیس سازمان ملی استاندارد ایران را برای سفر به افغانستان و بازدید از سازمان استاندارد اعلام کرد.
نسخه قابل چاپ