دسترسی سریع

ملی بیشتر

سازمان ملی استاندارد ایران، برنامه های تحولی خود را در گستره جغرافیایی کشور دنبال می کند

سازمان ملی استاندارد ایران با تقسیم بندی جغرافیایی استانهای کشور به ۵ منطقه، ماموریت ها، تکالیف و وظایف قانونی خود را در سراسر کشور پیاده سازی می کند.
دکتر احسان ساده، معاون ارزیابی کیفیت در نخستین جلسه منطقه 4، در تشریح تقسیم بندی منطقه ای گفت: به علت گستردگی مناطق و وظایف قانونی سازمان ملی استاندارد ایران ، تقسیم بندی مناطق برای چابکی بیش از پیش ادارات کل استاندارد استانها ضرورت داشت.
معاون ارزیابی کیفیت در نشست مجازی که با استانهای منطقه ۴ برگزار شد، افزود: مسئولیت و دبیری این مناطق که بین ۵ تا ۶ استان را تحت پوشش قرار می دهد برعهده معاونان و روسای مراکز به عنوان معین منطقه قرار دارد.
وی شناسایی نقاط قوت و ضعف، هماهنگی بین مدیران منطقه، پایش عملکرد استانها، تقویت شبکه دریافت نظرات و پیشنهادات، پاسخگویی به نیازها، اجرایی کردن اهداف کلان سازمان، استفاده از ظرفیت‌های استانهای همجوار را از مهمترین اهداف این تقسیم بندی منطقه ای برشمرد.
دکتر ساده در این نشست مجازی با بیان اینکه نظارت مستمر بر اجرای مصوبات تعیین شده در هر جلسه انجام می گیرد اظهارداشت: در هر منطقه برنامه های توسعه ای تعریف می شود که مدیران ملزم به اجرای دستورالعمل ها و ارایه گزارش اقدامات در آن خصوص هستند.
معاون ارزیابی کیفیت به استناد بند 8 صورتجلسه 199 شورای معاونین سازمان ملی استاندارد ایران گفت: ضمن هماهنگی کامل با دفتر تخصصی ارتباطات بین الملل، زمینه انعقاد تفاهم‌نامه های فنی مربوط به حوزه استاندارد برای تسهیل صادرات را ایجاد کنید
وی با اشاره به حضور رییس محترم جمهور در جلسه شورای عالی استاندارد اخیر یادآور شد: در طول یک سال اخیر دو جلسه شورای عالی استاندارد  با حضور شخص رییس جمهوری برگزار شده است که نشان از اهمیت استاندارد برای دولت مردمی سیزدهم دارد که این درجه از توجه به استاندارد تعهدات ما را نیز بیشتر می کند.
دکتر ساده، با اشاره به تاکیدات رییس محترم دولت مردمی به موضوع کیفیت کالا و خدمات و مقابله با کم فروشی برای ارتقای کیفیت زندگی مردم گفت: در برنامه تقسیم بندی منطقه ای مقرر است ستاد پایش کیفیت و کمیت راه اندازی تا ضمن کنترل های کیفی، با هرگونه کم فروشی مقابله شود.
معاون ارزیابی کیفیت، برگزاری جلسات مستمر با مدیران ارشد استانی و همچنین بخش خصوصی در راستای تبیین وظایف و اختیارات قانونی سازمان را ضروری دانست و افزود: با برگزاری جلسات توجیهی در استان، مقامات استانی و مدیران صنایع را نسبت به مرجعیت سازمان ملی استاندارد ایران در اعطای نشان حلال نیز آشنا سازید
در این جلسه که عصر امروز به صورت مجازی با استانهای منطقه ۴ برگزار شد، دکتر حسن خانه زر، رییس مرکز اندازه شناسی، اوزان و مقیاس در رابطه با پایش و نظارت های میدانی برای مقابله با کم فروشی و ارایه گزارش کم فروشی در بازه زمانی تعیین شده، دکتر ابراهیم ابراهیمی، مدیرکل امور حقوقی و سرپرست دفتر تخصصی ارتباطات بین الملل در خصوص توجه به استاندارد حلال و ایجاد فرصت برای کسب سهم عمده ای از بازار حلال و همچنین دکتر جهانگیر شاهینی، سرپرست دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری در ارتباط با نقدینگی و پشتیبانی از طرح های منطقه ای سخنانی را ارایه داشتند.
لازم به ذکر است، ادارات کل استاندارد استان ها، در طبقه‌بندی جدید در قالب ۵ منطقه، بر حسب عوامل همجواری، محل جغرافیایی و اشتراکات صنعتی و اقتصادی قرار گرفتند‌.
در این طبقه بندی، استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سمنان و گلستان در منطقه 1، استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، گیلان، کردستان و اردبیل در منطقه 2، استان های همدان، تهران، قزوین، قم، مازندران، البرز و مرکزی در منطقه ۳، استان های بوشهر، فارس، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و یزد در منطقه ۴ و استان‌های اصفهان، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، ایلام، لرستان، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد در منطقه ۵ این طبقه بندی قرار گرفتند. اهداف، برنامه ها، نظارت و پایش عملکرد هر یک از مناطق توسط دبیر منطقه هدایت و رصد می شود.

سایر تصاویر:
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ