دسترسی سریع

دکتر مهدی اسلام پناه:

نقطه کانونی سازمان ملی استاندارد ایران در تحقق شعار سال، تمرکز بر رشد تولید است

دکتر مهدی اسلام پناه در گفت‌وگو با برنامه نبض پیشرفت رادیو اقتصاد به تبیین برنامه‌های سازمان ملی استاندارد ایران در سالی که رهبر معظم انقلاب سال مهار تورم و رشد تولید نامگذاری کردند پرداخت.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به نقش برجسته این سازمان در مهار تورم و رشد تولید گفت: نقطه کانونی ما تمرکز بر رشد تولید است.
دکتر مهدی اسلام پناه با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد ایران در دوره تحولی با اعمال نظارت‌های دقیق در تولید کالا و ارایه خدمات به بازارسازی تولیدات داخل کمک می کند، گفت: اگر  محصولات تولیدی  باکیفیت و استاندارد در بازار عرضه شود قطعاً رشد میکند و ما سعی کردیم تا با ارتقای کیفیت، بر وسعت بازار تولید داخل بیافزاییم.
رییس‌ سازمان ملی استاندارد ایران در خصوص بازارهای صادراتی نیز اظهارداشت: برای دستیابی به مقیاس بالای اقتصاد صادراتی نیازمند مراودات بین المللی هستیم، به همین منظور دیپلماسی استاندارد و کیفیت را از ماه ها قبل در سازمان ملی استاندارد ایران هدف‌گذاری کردیم.
دبیر شورای عالی استاندارد با اشاره به رقم ۵۳/۵ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در پایان سال گذشته یادآور شد: بخشی از این صادرات سهم اجرای دیپلماسی استاندارد و کیفیت بود که با  کشورهای منطقه و فرا منطقه در حوزه کالا، خدمات و حلال رقم خورد.
دکتر اسلام پناه با بیان اینکه با رشد تولید پارامترهای اثرگذار را در تورم کنترل می‌کنیم افزود: تمرکز سازمان ملی استاندارد ایران از ماهها قبل بر رشد تولید بود و زمانیکه رهبر معظم انقلاب شعار سال ۱۴۰۲ را « کاهش تورم و رشد تولید» اعلام کردند، عزم ما جدی‌تر، جهادی تر و محکم تر از قبل خواهد شد.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه پارامتر هایی که بر کاهش تورم تاثیر گذار خواهد بود با کیفی سازی و روان سازی مهار خواهیم کرد ادامه داد:  نقطه کانونی ما تمرکز بر رشد تولید و ایجاد بازار مناسب، همچنین سهم خوب با تحریک تقاضا در بازار داخل و صادراتی است که این اقدامات رشد تولید را به دنبال دارد و امیدواریم با عملکردی مناسب بتوانیم تا پایان سال کارنامه امیدآفرینی را داشته باشیم.
دکتر اسلام پناه در پاسخ به نقش مردم در رشد تولید، به نجابت و تعصب مردم خوب ایران اشاره کرد و افزود: اگر تولید کننده محصولات باکیفیت و استاندارد را به بازار عرضه کند، مصرف کننده ایرانی محصولات داخلی را به مشابه وارداتی ترجیح می دهد.
‌وی اقتصاد ایران را اقتصاد بزرگی با زیرساخت مناسب برای رشد و جهش دانست و افزود: در برخی صنایع ( غیر از صنایع خام‌فروشی )قدرت رقابت را در بازارهای صادراتی داریم.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به تفاهم ها و مذاکراتی که در حاشیه اجلاس روسای سازمان‌های استاندارد منطقه آسیا- -اقیانوسیه در مالزی انجام شد،  گفت: امیدوارم با انعقاد تفاهم‌نامه نامه های فی مابین ، سهم خوبی از بازارهای رقابتی را در این مناطق بدست آوریم.
دکتر اسلام پناه، سازمان ملی استاندارد ایران را سازمانی مردمی و برای مردم معرفی کرد و گفت: با توکل به خدا و پشتیبانی مردم سال خوبی را با مهار تورم و رشد تولید رقم خواهیم زد.

 
امتیاز دهی