در ادامه برنامههای سفر رسمی رئیس جمهور پزشکیان به پاکستان، ظهر یکشنبه ۱۲ مرداد، مقامات عالیرتبه دو کشور پس از برگزاری نشست مشترک، با هدف تسهیل و گسترش همکاریهای دوجانبه، ۱۲ سند همکاری در حوزههای مختلف به امضا رساندند.
نشست مشترک هیئتهای عالیرتبه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان، به ریاست مسعود پزشکیان، رئیسجمهور کشورمان و شهباز شریف، نخستوزیر پاکستان، در کاخ نخستوزیری اسلامآباد برگزار شد. اسناد امضا شده، چارچوبی برای تبادل دانش، توسعه ظرفیتهای تجاری، تقویت تعاملات مردمی و همافزایی منطقهای میان دو کشور فراهم میکند.
سرپرست دفتر تخصصی امور بین الملل اعلام کرد: برنامه اجرایی یادداشت تفاهم میان سازمان ملی استاندارد ایران و مرجع استاندارد و کنترل کیفیت پاکستان، یکی از مهمترین اسناد امضا شده بود که با هدف به رسمیتشناسی متقابل گواهی محصول، نتایج بازرسی و آزمون میان دو کشور تنظیم شده است. این سند توسط رضا امیریمقدم، سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان و خالد حسین، وزیر علوم و فناوری پاکستان، به امضا رسید.
کیواندخت پیرمحمدی افزود: این برنامه اجرایی، در راستای تفاهمنامهای که در اردیبهشت۱۴۰۳ میان سازمان ملی استاندارد ایران و مرجع استاندارد و کنترل کیفیت پاکستان امضا شده بود و با هدف عملیاتی سازی مفاد آن در زمینههای استانداردسازی، ارزیابی انطباق، بازرسی، آزمون، تسهیل تجارت و دسترسی به بازارهای متقابل تدوین و نهایی شده است.