شنبه 1 اردیبهشت 1403   00:05:03
1392/1/7 چهارشنبه
Iranian National Standards Organization
اخبار سازمانبيشتر
صدور بیش از 252 گواهینامه تاییدیه ایمنی و عملکرد آسانسور در چهارمحال و بختیاری

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان چهارمحال و بختیاری، از ابتدای سال جاری تاکنون، 252 گواهینامه تاییدیه ایمنی و عملکرد آسانسور در این استان صادر شد.عبداله نظری، مدیر کل استاندارد این استان با اعلام این خبر گفت: بازرسی­ها از آسانسورهای مجتمع­های مسکونی و تجاری، توسط شرکت بازرسی تایید صلاحیت شده انجام می گیرد و در صورت تایید ایمنی و عملکرد آسانسور توسط شرکت بازرسی، گواهینامه تأییدیه ایمنی و عملکرد آسانسور را صادر می شود.

وی در ادامه بر اهمیت ایمنی و ارتقای کیفیت عملکرد آسانسورها تأکید کرد و اظهار داشت : این موضوع به همه شهرداریهای استان به منظور لحاظ در صدور پروانه پایان کار ساختمانها ابلاغ شده است. بر این اساس صدور پروانه پایان کار از سوی شهرداریها برای ساختمانهای دارای آسانسور اعم از تجاری، مسکونی و دولتی، منوط به اخذ گواهینامه تاییدیه ایمنی و عملکرد آسانسور از اداره کل استاندارد استان شد.

نظری یادآور شد: این گواهینامه دارای اعتبار یکساله است و آسانسورها باید در دوره های یکساله مورد بازرسی مجدد قرار گیرند که این موضوع از نظر مدیران و متولیان دستگاه های اجرایی مغفول مانده است.مدیر کل استاندارد استان در پایان از شهروندان ، مالکان و انبوه سازان درخواست کرد تنها با شرکتهای دارای پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور، قرارداد منعقد کنند.