پنجشنبه 9 فروردین 1403   16:55:54
1392/1/7 چهارشنبه
Iranian National Standards Organization
اخبار سازمانبيشتر
جاعلان گواهی نامه استاندارد ایمنی آسانسور در استان مازندران شناسایی شدند

مدیرکل استاندارد استان مازندران از  شناسایی دست افرادی که اقدام به جعل گواهی نامه استاندارد در سال جاری می کردند، خبر داد و گفت : به دنبال گزارش ها و اعتراض های مردمی در خصوص بی کیفیتی آسانسور های نصب شده و هم چنین بعضا خرابی هایی به وجود آمده، علت ماجرا و اصالت گواهی نامه های استاندارد صادره بررسی شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان مازندران : با بررسی گواهی نامه های بازرسی آسانسور فاقد اعتبار و جعلی ، دو نفر از جاعلان گواهی استاندارد در شهرستان های ساری و بابلسر ، شناسایی و به محاکم قضایی معرفی شدند.

مسعود جوادی افزود: آسانسور مشمول رعایت استاندارد اجباری است و این موضوع به تمامی شهرداری های استان برای صدور پروانه پایان کار ساختمان ها ابلاغ شده است. وی اظهارداشت: براساس این ابلاغیه ،شهرداری ها از صدور پروانه پایان کار برای ساختمان های دارای آسانسور بدون اخذ تاییدیه ایمنی وگواهی استاندارد، خودداری می کنند.

مدیر کل استاندارد استان مازندران تاکید کرد: با توجه به اهمیت ایمنی آسانسورها و ارتقای کیفیت آنها، کارفرمایان و متقاضیان نصب آسانسور هنگام امضای قرارداد با شرکت های نصاب، باید از دارابودن پروانه واحد طراحی و مونتاژ آسانسور شرکت مذکور اطمینان حاصل کرده و صدور گواهی بازرسی استاندارد برای آسانسور را در قرارداد قید کنند. جوادی  با بیان اینکه مطابق الزامات استاندارد ملی و دستورالعمل های سازمان ملی استاندارد، گواهی ایمنی صادره شده توسط شرکت های بازرسی تایید صلاحیت استاندارد یک سال اعتبار دارد و آسانسورهای در حال بهره برداری، باید تحت سرویس و نگهداری مستمر قرار بگیرند،اظهار داشت: 733 گواهینامه بازرسی و تاییدیه ایمنی آسانسور در11ماهه سالجاری در استان صادر شد.