آخرین اخبار

دکتر مهدی اسلام پناه:

نقطه کانونی سازمان ملی استاندارد ایران در تحقق شعار سال، تمرکز بر رشد تولید است

1402/1/9 چهارشنبه

دکتر مهدی اسلام پناه در گفت‌وگو با برنامه نبض پیشرفت رادیو اقتصاد به تبیین برنامه‌های سازمان ملی استاندارد ایران در سالی که رهبر معظم انقلاب سال مهار تورم و رشد تولید نامگذاری کردند پرداخت.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به نقش برجسته این سازمان در مهار تورم و رشد تولید گفت: نقطه کانونی ما تمرکز بر رشد تولید است.
دکتر مهدی اسلام پناه با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد ایران در دوره تحولی با اعمال نظارت‌های دقیق در تولید کالا و ارایه خدمات به بازارسازی تولیدات داخل کمک می کند، گفت: اگر  محصولات تولیدی  باکیفیت و استاندارد در بازار عرضه شود قطعاً رشد میکند و ما سعی کردیم تا با ارتقای کیفیت، بر وسعت بازار تولید داخل بیافزاییم.
رییس‌ سازمان ملی استاندارد ایران در خصوص بازارهای صادراتی نیز اظهارداشت: برای دستیابی به مقیاس بالای اقتصاد صادراتی نیازمند مراودات بین المللی هستیم، به همین منظور دیپلماسی استاندارد و کیفیت را از ماه ها قبل در سازمان ملی استاندارد ایران هدف‌گذاری کردیم.
دبیر شورای عالی استاندارد با اشاره به رقم ۵۳/۵ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در پایان سال گذشته یادآور شد: بخشی از این صادرات سهم اجرای دیپلماسی استاندارد و کیفیت بود که با  کشورهای منطقه و فرا منطقه در حوزه کالا، خدمات و حلال رقم خورد.
دکتر اسلام پناه با بیان اینکه با رشد تولید پارامترهای اثرگذار را در تورم کنترل می‌کنیم افزود: تمرکز سازمان ملی استاندارد ایران از ماهها قبل بر رشد تولید بود و زمانیکه رهبر معظم انقلاب شعار سال ۱۴۰۲ را « کاهش تورم و رشد تولید» اعلام کردند، عزم ما جدی‌تر، جهادی تر و محکم تر از قبل خواهد شد.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه پارامتر هایی که بر کاهش تورم تاثیر گذار خواهد بود با کیفی سازی و روان سازی مهار خواهیم کرد ادامه داد:  نقطه کانونی ما تمرکز بر رشد تولید و ایجاد بازار مناسب، همچنین سهم خوب با تحریک تقاضا در بازار داخل و صادراتی است که این اقدامات رشد تولید را به دنبال دارد و امیدواریم با عملکردی مناسب بتوانیم تا پایان سال کارنامه امیدآفرینی را داشته باشیم.
دکتر اسلام پناه در پاسخ به نقش مردم در رشد تولید، به نجابت و تعصب مردم خوب ایران اشاره کرد و افزود: اگر تولید کننده محصولات باکیفیت و استاندارد را به بازار عرضه کند، مصرف کننده ایرانی محصولات داخلی را به مشابه وارداتی ترجیح می دهد.
‌وی اقتصاد ایران را اقتصاد بزرگی با زیرساخت مناسب برای رشد و جهش دانست و افزود: در برخی صنایع ( غیر از صنایع خام‌فروشی )قدرت رقابت را در بازارهای صادراتی داریم.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به تفاهم ها و مذاکراتی که در حاشیه اجلاس روسای سازمان‌های استاندارد منطقه آسیا- -اقیانوسیه در مالزی انجام شد،  گفت: امیدوارم با انعقاد تفاهم‌نامه نامه های فی مابین ، سهم خوبی از بازارهای رقابتی را در این مناطق بدست آوریم.
دکتر اسلام پناه، سازمان ملی استاندارد ایران را سازمانی مردمی و برای مردم معرفی کرد و گفت: با توکل به خدا و پشتیبانی مردم سال خوبی را با مهار تورم و رشد تولید رقم خواهیم زد.